Daily Archives: 22 marca 2024

Zapraszamy uczniów do udziału w konkursach przygotowanych w ramach Kampanii pod hasłem „Bezpieczny cyfrowy świat”, prowadzonej przez Śląską Kurator Oświaty w roku szkolnym 2023/2024.

Prace można złożyć do 26 kwietnia u p. Anny Wilczek (w bibliotece).

1. KONKURS PLASTYCZNY dla klas 1-3 – Broszura/ulotka tematyczna „Jestem bezpieczny w sieci …”

1. Przedmiotem konkursu jest broszura/ulotka będąca interpretacją tematu: Jestem bezpieczny w sieci… Praca wykonana przez ucznia powinna zachęcać do bezpiecznego korzystania z Internetu i upowszechniać informacje na temat zagrożeń wynikających z niewłaściwego korzystania z sieci.
2. Uczestnik ma prawo w dowolny sposób ująć powyższy temat.
3. Broszura/ulotka może mieć dowolny kształt, np. składanka, harmonijka, zwój itp. wykonana w dowolnej technice plastycznej.
4. Każda przekazana praca powinna zawierać metryczkę doklejoną do pracy (nazwa szkoły, imię i nazwisko ucznia, klasa, telefon kontaktowy do szkoły).
5. W swojej treści praca konkursowa nie może zawierać elementów obraźliwych lub godzić w czyjeś dobre imię.

Regulamin – Broszura/ulotka tematyczna „Jestem bezpieczny w sieci …”

Klauzula informacyjna – konieczna do dołączenia do pracy

2. KONKURS PLASTYCZNY dla klas 4-8 – Infografika porównawcza nt. „Jestem bezpieczny w sieci …” – najważniejsze informacje

1. Przedmiotem konkursu jest infografika porównawcza będąca interpretacją tematu: Jestem bezpieczny w sieci… .

Praca powinna przedstawiać zasady, o których należy pamiętać, aby korzystanie z Internetu i komputera było bezpieczne w zestawieniu z elementami, cechami, zrachowaniami, które są niepożądane.

* Infografika przedstawia informacje na jakiś temat za pomocą obrazów, wykresów i niewielkiej ilości tekstu w sposób ułatwiający ich zrozumienie i zapamiętanie. Powinna przykuwać uwagę, być przejrzysta, czytelna, a grafiki i tekst uporządkowane. Infografika porównawcza to zestawienie dwóch
lub więcej elementów mające na celu wizualizację i porównanie ich cech.

2. Uczestnik ma prawo w dowolny sposób ująć powyższy temat.

3. Dopuszczalny format infografiki porównawczej A4 lub A3 lub A2 (Uwaga: pracę formatu A3 lub A2 nie należy rolować do wysyłki, lecz złożyć na raz lub dwa razy
i umieścić w kopercie formatu A4).

4. Każda przekazana praca powinna zawierać metryczkę doklejoną do pracy (nazwa szkoły, imię i nazwisko ucznia, klasa, numer telefonu kontaktowego do szkoły).

5. W swej treści praca konkursowa nie może zawierać elementów obraźliwych lub godzić w czyjeś dobre imię.

Regulamin – Infografika porównawcza nt. „Jestem bezpieczny w sieci …”

Klauzula informacyjna – konieczna do dołączenia do pracy

14.02
Klasowe walentynki – dzień sympatii i przyjaźni; rozmowa na temat szanowania uczuć innych; walentynkowe upominki.

15.02
Zapoznanie z pojęciami: ruch obiegowy i ruch obrotowy Ziemi – poznanie następstw krążenia Ziemi wokół Słońca i wokół własnej osi; wypowiadanie się na temat prezentowanego filmu edukacyjnego; ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem modeli Słońca i Ziemi.

19-21.02
Rekolekcje.

20.02
Spotkanie z lekturą „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek” Justyny Bednarek; wykonanie dekoracji – zajączek ze skarpetki.

21-29.02
„Poznajemy pory roku – wykonanie zimowego lapbooka” – wycinanie, kolorowanie, segregowanie, przyklejanie materiałów zawierających informacje na temat zimy; ozdabianie.

22.02
Realizacja projektu „Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki” – moduł V „Matematyka w klockach” (utrwalenie zagadnień matematycznych typu symetria, rytmy, bryły; budowanie z klocków z planem i bez planu).

26.02
Teatr cieni – czytanie dialogów; przygotowanie rekwizytów do teatrzyku cieni – wycinanie, łączenie z patyczkiem; układanie rozmów do zainicjowanych scenek; prezentacje.

27.02
Wycieczka do manufaktury „Bombon” w Rybniku – poznanie procesu powstawania lizaków; wprowadzenie słownictwa: karmel, barwnik, kwasek cytrynowy; własnoręczne formowanie lizaków.

28.02
Dzień Otwarty – zabawy „kosmiczne” w sali klasy Ia.